вторник, 26 января 2021 г.

 

     Переваги інклюзивного навчання у навчально-виховному процесі школи

Інклюзивне навчання -  комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей (Концепція розвитку інклюзивної освіти Наказ МОН від 01.10.2010 №912).



Інклюзивне навчання – це система освітніх послуг, яка базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього  закладу. З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти освітні заклади повинні адаптувати навчальні програми, плани, методи та форми навчання. Використання наявних ресурсів, партнерство з громадою до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами.



Запровадження  інклюзії в сфері освіти передбачає розроблення і запровадження широкого спектру навчальних стратегій для більш гнучкого реагування на розмаїття потреб учнів. Основою концепції інклюзивної освіти є принципи, що всі діти, незважаючи на різне культурне і соціальне походження та різні рівні навчальних можливостей, повинні мати однакові можливості у навчанні в усіх типах закладів освіти. Отже, інклюзивна освіта є підходом, який допомагає адаптувати освітню програму та навчальне середовище до потреб учнів, які відрізняються своїми навчальними можливостями.

 


2.      Цінності та принципи інклюзивної освіти

ü  Визнання того, що всі діти можуть навчатися

ü  Робота зі всіма дітьми, незалежно від віку, національності, мови, походження, особливостей розвитку

ü  Вдосконалення освітніх структур, систем і методик для забезпечення потреб всіх дітей

ü  Динамічний процес, який знаходиться постійно в розвитку

ü  Цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень

ü  Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою

ü  Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємостосунків

ü  Задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини

ü  Визнання спроможності до навчання кожної дитини та, відповідно, необхідність створення суспільством відповідних для цього умов

ü  Залучення батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та перших вчителів своїх дітей

ü  Рівний доступ до навчання у загальноосвітніх закладах та отримання якісної освіти кожною дитиною

 

3.      Переваги інклюзивної освіти для усіх здобувачів освіти

 

Завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується моторний, мовний, когнітивний, соціальний та емоційний розвиток дітей

В дітей є мжливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками та участі в громадському житті

Навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей

Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально

Діти із загальним розвитком вчаться співробітництву, толнрантно ставитись до людських відмінностей

Проте, розвиток інклюзивної освіти потребує подальшого вдосконалення нормативних засад, приведення системи освітньої діяльності у відповідність до потреб дитини, сім”ї та необхідної підготовки педагогічних кадрів. 




 

Комментариев нет:

Отправить комментарий